• Hem
  • Om oss
  • Vi erbjuder
  • Tele2
  • Portal
  • Anmälan
  • Fiberfaktura
  • Hem
  • Om oss
  • Vi erbjuder
  • Tele2
  • Portal
  • Anmälan
  • Fiberfaktura

Fiberfaktura


Dina Fiberfakturor skickas ut från Min Fibersida.

Fakturering sker en gång per kvartal, det vill säga fyra gånger per år.

Se nedan separat Årshjul för fakturering


När vi producerar fakturor så går dessa till hantering. Sedan beroende på vilken leverans modell som du har valt så tar det några dagar innan fakturan är framme hos dig.


Finns alltid direkt i portalen

Fakturan finns dock alltid omedelbart i vår medlemsportal Min Fibersida,

https://minfibersida.se/ samma dag som den är producerad.

Om du har problem att logga in läs på denna sida:

https://seefen.se/nytt_minfibersida.html


Grundalternativet är e-post

med en bifogad kopia av fakturan.


Om du får faktura genom e-post så notera att detta meddelande har:


1) rubrik:

Faktura XXXX avseende din fiberanslutning

(XXXX är fakturans nummer)


2) avsändare:

noreply@e-postfaktura.nu


Detta alternativ med enbart e-post innebär dock risk för att meddelandet fastnar i din e-postserver på grund av regler hos din e-postserver som vi inte kan styra över, eller kontrollera.


E-Faktura för privatpersoner

är det alternativ vi rekommenderar, detta är det säkraste sättet att du får dina fakturor.


Din faktura finns då i din internetbank, där du med några enkla klick kan lägga in fakturan för betalning


Du kan läsa på denna sida hur du anmäler detta.


Pappersfaktura med postgång

är ett alternativ om du är ovan eller obekväm med digital hantering. Om du vill ha detta alternativ, skall du anmäla det i vår medlemsportal Min Fibersida. https://minfibersida.se/

Detta kostar dock extra, detta framgår på sidan när du anmäler pappersfaktura.


Kivra

är en extern portal för fakturor. Kivra fungerar automatiskt under två förutsättningar

1) att du har anmält dig på Kivras hemsida

2) att du väljer pappersfaktura (se ovan)


Autogiro

är ett betalningsalternativ som du beställer i din bank.

Autogiro innebär att fakturan går till betalning automatiskt på förfallodagen. Viktigt är dock att det finns pengar på ditt konto på förfallodagen, annars misslyckas Autogiro och din faktura förblir obetald.


Autogiro är oberoende av hur fakturan sänds ut, så om du vill ha E-Faktura så skall du inte samtidigt ha Autogiro, för du riskera då att fakturan blir betald två gånger


Om du vill avsluta Autogiro måste du anmäla detta i din bank, på samma sätt som när du aktiverade.


Om du har frågor på fakturering

så går det bra att

använda vår kontaktsida

Faktura sänds ut

Skall vara betalad

Period = kvartal

c:a 25 Jan

1:e Mars

April, Maj, Juni

c:a 25 April

1:e Juni

Juli, Aug, Sept

c:a 25 Juli

1:e Sept

Okt, Nov, Dec

c:a 25 okt

1:e Dec

Jan, Feb, Mars nästa år

Västfiber


Västfibers syfte är att samverka i affärer och underlätta praktiskt för lokala fiberföreningar, så att de kan fortsätta äga sina nät.




Länkar


EU-kommisionens webbplats för jordbruksfrågor


Byanätsforum


Bredbandsforum



Kontaktuppgifter


Adress

c/o Seefen

Tånga 731

451 96 Uddevalla


Klicka här för uppgifter och kontakt